bahagianya jika...

tadi gi telek telek orang punya 'fb' jumpa lah satu note ni. bila baca hati aku tersentuh. alangkah indahnya dapat boypren macam tu. zaman sekarang ni susah betul nak cari lelaki yang boleh membimbing. yang ada tu tunjuk la gak ciri ciri pembimbing tapi lama lama macam nampak lak belang dia. haishh susah betul. kita ni pula macam lah baik sangat nak dapat boypren macam tu ye tak? Allah berfirman lelaki yang baik untuk wanita yang baik dan sebaliknya. tapi kalau aku ni layak ke nak dapat lelaki baik? hehehe. jawapan tu hanya ada pada Dia s.w.t sahaja.

yang menyedihkan sekarang ni terlalu ramai gadis yang terlalu menurut kata boypren masing masing. hello! baru 'boypren' ok belum jadi laki kau lagi. kalau yang disuruh si lelaki tu benda yang patut ok lah gak. ni boypren tak kasi keluar dengan member member sikit, kau pon tak nak keluar (contoh). kalau mak bapak kau yang tak bagi aku boleh la tutup mulut beb! yang aku jadi pelik bila mak bapak kau tak kasi kau buat jugak tapi bila boypren kau tak kasi hamboi kemain takut lagi kau ekk. meh sini laa kasi tahu aku boypren ke mak bapak yang kau pilih andai kata lah kau cuma ada dua pilihan tu je? nak aja aku tikam berkali kali kalau si boypren yang dipilihnya. dekat paper pun dah macam macam. sanggup lari rumah tinggalkan family sebab boypren padahal atlast hidup kau merana je. tak ke bodoh tu namanya. memilih lah sikit weh! bukan ke seeloknya cari lelaki yang beriman walaupun sejahilnya kita ni. dah nampak sangat lelaki tu tak boleh pakai tu ponn dok sayang sayang lagi. cinta sejati laaa konon. sebab tu lah cinta tu jadi buta bila ada orang orang macam ni. haish inilah keistimewaan umat akhir zaman. tak paham makna cinta tu jangan ber'couple monyet' lah ok.

ok kat bawah ada note yang aku jumpa tu. share share lah kan ye. penulis dia ponn minta di sharekan note dia ni. ok wasalam.


" Saya suka tengok jari awek saya... Cantik betul... Sungguh! Sampai takut nak pegang... Bukan takut patah... Tapi takut nanti jari kitorang tak boleh tolong each other Di satu hari yang giler forever depan yang maha Esa...  



Saya suka tengok rambut awek saya... Cantik betol... Sungguh! Sebab tu saya belikan tudung... Bukan sebab jeles orang lain tengok jugak.... Tapi takut nanti terbakar dek api neraka Di suatu hari yang giler forever  



Saya suka tengok body awek saya... Cantik betol... Sungguh! Sebab tu saya belikan dia telekong Supaya mase dia jumpa dengan Kekasih dia Yang Utama Dia lagi cantik dan berseri menghadap Nya. Saya pun tumpang dapat pahala. Pheh syoknye...  





Saya sedih tengok awek saya Tak tido, tak makan rindu kat saya... Saya pun macam tu jugak, Ada problem yang sama.. Dia tanya apa ubatnya? Saya pun bagi dia Quran untuk penenang jiwa... Semoga lebih cintakan Nya dari saya...  



Saya sedih tengok awek saya Selalu pesan macam-macam kat saya... "Makan, minum, drive elok-elok tau.. Nanti awak sakit saya susah ati bla bla bla bla" katanya... Tapi bila tengok movie sama-sama burn asar maghrib gitu Die tak kata satu apa pun... Berdosanye saya....  



Kesimpulannya saya memang sayang dia... Nak jumpa dia giler forever... Yang forever punye forever... Di dunia dan akhirat terutamanya, Janji nak share heaven sama-sama... Bahagia selamanya...   Semoga kami saling mengingati, Dosa sendiri pun infiniti... Nak tanggung dosa dia lagi pulak lepas ni... Semoga kami menginsafi diri... Ya Allah ampunkanlah kami.... Semoga kami dapat bersama selamanya nanti...   

Comments

  1. yes...stuju sgt2....(",)...zaman skarang bofren ag pnting dr mak ayah...mlut je ckap syg mak ayah...tp hakikatnya syg bofren lbih dr syg mak ayah....

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

TRIP KOREA MUSIM SEJUK

Cara saya study last minute